نكاتي در مورد ازدواج با وكيل خانواده در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

نكاتي در مورد ازدواج با وكيل خانواده در تهران

شرايط ازدواج
1- اختلاف جنسيتي 2- اراده و وجود اراده نه اشتباه است و نه اكراه 3- در درخواست و قبول هر دو اصالت و وكالت هر دو جايز است. 4- داشتن اهليت نكاح در بلوغ و عقل و نيت و رشد 5- وجوب ترتيب عرفي ايجاب و قبول 6- صحت عقد با رجوع براي ناشنوا 7- لزوم تعيين و تشخيص زن و شوهر 8 - شرط خيار فسخ نكاح و دوهر. 9- عدم تعليق در نكاح و بطلان نكاح مطلق 10- ثبت نكاح 11- شرايط صحيح نكاح 12- داشتن شرايط نكاح اعم از سن ازدواج، ولايت در ازدواج، اذن پدر يا جد پدري در نكاح باكره و بالاخره اذن دولت. براي ازدواج با خارجي ها

گواهي پزشكي براي ازدواج
طبق قانون براي ثبت ازدواج، ارائه گواهي پزشكي مبني بر عدم ابتلاي زن و شوهر به بيماري هاي عفوني الزامي است. مانند ايدز، سيفليس، سوزاك و ... همچنين براي جلوگيري از تولد كودكان مبتلا به تالاسمي وجود چنين گواهي لازم و ضروري است.

خيانت در ازدواج
يك وكيل خانواده در تهران درباره تقلب يا فريب در ازدواج توضيح مي دهد: زن يا مردي كه قصد ازدواج دارد نبايد در مورد شغل، درآمد و ساير خصوصيات خود به طرف مقابل دروغ بگويد. اگر مرتكب چنين كاري شوند، علاوه بر اينكه طرف مقابل حق فسخ (فسخ) را دارد و متقلب به حبس محكوم مي شود.

ثبت ازدواج
طبق قانون ثبت ازدواج الزامي است. پس از انعقاد عقد ازدواج، زن و شوهر به همراه پدر و مادر با حضور در دفتر ازدواج، ازدواج خود را با شناسنامه و سند ازدواج ثبت مي كنند. عدم ثبت ازدواج جرم است و مجازات آن تا يك سال حبس است.

طلاق
طلاق به معناي پايان قانوني ازدواج و جدايي زوجين از يكديگر است. طلاق معمولا زماني اتفاق مي افتد كه استحكام رابطه زناشويي از بين برود و بين زن و شوهر ناسازگاري و تنش ايجاد شود. طلاق اجتماعي تغييراتي در روابط دوستانه و ساير روابط اجتماعي است كه يك زن يا مرد مطلقه با آن سروكار دارد. طلاق رواني وضعيتي است كه از طريق آن فرد وابستگي عاطفي خود را با همسرش قطع مي كند و تن به تنهايي مي دهد.

آثار طلاق
تنهايي ناگهاني همسر ممكن است باعث ايجاد احساس اضطراب يا وحشت شود. اگرچه ممكن است برخي پس از طلاق احساس خوشبختي كنند. معمولاً زنان بيشتر از مردان از طلاق رنج مي برند، اما فرآيندهاي سازگاري رواني و اجتماعي براي زن و مرد تفاوت چنداني ندارد. برخي از مردان و زنان ممكن است پس از طلاق دوباره ازدواج كنند.

طلاق و فرزندان
كودكاني كه والدينشان از ازدواج خود راضي نيستند اما با هم زندگي مي كنند ممكن است به دليل تنش ناشي از رابطه شان دچار اضطراب يا افسردگي شوند. كودكان پس از جدايي والدين خود نيز دچار اضطراب عاطفي مي شوند. كودكان بزرگتر مي توانند انگيزه والدين خود را براي طلاق بهتر درك كنند. اين كودكان ممكن است نگران تأثيرات طلاق بر آينده خود باشند يا احساس تنهايي كنند. بچه‌ها وقتي بعد از جدايي با هر دو والدين ارتباط منظم داشته باشند بهتر از وقتي كه فقط يكي از آنها را به طور مرتب مي‌بينند، هستند. طلاق شامل آشتي بين والدين، حضانت فرزند و مسائل ملاقات است.

شرايط طلاق
گاهي اوقات زندگي براي زن يا شوهر غير قابل تحمل مي شود. ممكن است رفتار نادرست شوهر، اعتياد او به مواد مخدر، زنداني شدن، نرفتن طولاني مدت شوهر به خانه و... همچنين ممكن است رفتار زن زندگي را براي شوهرش غيرممكن كند. در اين موارد آخرين راه حل طلاق و جدايي است. اگرچه در اسلام طلاق بسيار مكروه و مورد غضب خداوند است.

طلاق توسط شوهر
اگر شوهر تقاضاي طلاق كند بايد به دادگاه مراجعه كند. دادگاه با دعوت از زوجه و تعيين داور اقدام به سازش زن و شوهر مي كند. در صورت عدم موفقيت، با تعيين حقوق زن (جهيزيه، جهيزيه و ...) و تعيين تكليف فرزندان، به زن و شوهر اجازه مي دهد تا با مراجعه به دفتر طلاق، طلاق خود را ثبت كنند. در چنين شرايطي زن مي تواند به جاي حضور در دادگاه از وكيل خود (وكيل طلاق) استفاده كند.

حقوق و وظايف زن و شوهر
 مهريه
مهريه مالي است كه شوهر براي اثبات عشق خود به همسرش به او تقديم مي كند. اين ملك مي تواند (نقد، طلا، خانه، ماشين، ملك و ...) هر ملكي باشد كه ارزش اقتصادي داشته باشد.

مبلغ مهريه
در تعيين مهريه حداقل و حداكثر وجود ندارد. بنابراين مهريه از يك ريال تا ميلياردها ريال قابل تعيين است. با وجود اين، شوهر بايد مهريه اي را در حدود مال خود تعيين كند تا در آينده دچار مشكل نشود.

زمان پرداخت مهريه 
به محض وقوع عقد بين زن و مرد، زن حق مهريه دارد. و هر وقت خواست شوهر مهريه او را بدهد. بنابراين مطلب «كي داد و كي گرفت» اصلا صحيح نيست.

نفقه
نفقه هزينه خوراك، پوشاك، مسكن، دارو و ساير هزينه هايي است كه معمولاً براي زندگي ضروري است.

عدم پرداخت نفقه
شوهر موظف به نفقه زن است. در صورت امتناع از انجام اين تكليف، زوجه مي تواند از زوج به جرم ترك نفقه شكايت كند. مجازات ندادن نفقه زوجه تا ۶ ماه حبس است.





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: